TulanLing masuk tandas perempuan

Kisah ini adalah mengenai sepasang suami isteri bersama rombongan Konsortium mencari tandas tengah malam.
Malam tadi, sepasang suami isteri seperti biasa melancarkan satu ekspedisi ke Selatan pada pukul lebih-koang (kurang) sembilan malam. Seperti yang kita oang (orang) tau, kebelakangan ini hujan nie tu~un (turun) tak renti-renti (henti-henti) jadi banyak tempat di tanah melayu nie sudahpun dibanjiri. Tapi dekat haiway Uta~ar-Selatan nie tak jadi masa-alah.
Okay, balik ke cie~ta (cerita) kita hari ini. Sisuami dengan isterinya dikejutkan secara tiba-tiba kerana bas diao~arng dah henti. Bila bukak mata, sisuami nie nampak je stesen minyak SHELL depan mata dan terdengark isterinya kata nak pi tandaih (tandas).
Jadi dia~oarng pun tu~urnlah baih (bas) dengan oarng-oarng lain menuju kearah SHELL tu, ingatkan nak buang ayak (air) kecik. Si-suami rasa aneh pasal apa nak buang air tak pi tandas awam tapi duk henti kat SHELL nie?? Biark pi je lah, janji ada tandaih.
Ketika masuk je ke dalam SHELL tu, diapa nampak je oarng lain sudah mau keluar dari SHELL dan terdengark oarng SHELL kata:” oh.. itu dah kunci, satu tandas sudahpun rosak. Pergi ESSO sebelah sana tengok.” Sisuami pun habak kat isterinya: “Jom, kita pi ESSO.”
Jadi, dengan member-member lain menujulah ke arah ESSO. Bila tiba kat ESSO, nampak je tandaih pompuan (perempuan) yang bukak dan pasang lampu, tarak tandaih laki. Ish… cilaka.. si isteri dengan cepatnya teruih (terus) masuk ke dalam tandaih tanpa hirau suaminya. Si suami pun dengan sorang (seorang) ahpek cina jalan satu round ESSO tu (ketika itu ESSO sudahpun tutup. Tarak niaga lewat malam). Ish.. tarak jumpa satupun tandaih laki~ haram!!!
Jalan-jalan pun sampai balik tempat tandas pompuan tu. Masa tu, si-isteri sudahpun keluar dan suruh suaminya masuk je~lah kalo nak buang air. Jadi dengan gentlemannya suami dan laki-laki lain tunggu sampai pompuan last habih buang air barulah masuk ke tandaih pompuan. Ish… sama je dengan tandaih laki, cuma tarak urine tab dan mungkin lebih satu dua bilik tandas. Si suami dengan rekomen isterinya pilih bilik terakhir. Cilaka~ kotok sama kotok (kotor) tandaih laki. Si suami lupa mau bawak hanpon (handphone), kalo tidak, gambark kasi sama hangpa (you all) tengok, wahahhahahaha!
Habih settle buang air, si suami dengan isterinya pun naiklah Konsortium dia~oarng meneruskan ekspedisi menuju ke Selatan.
Si isteri kasi tau suaminya:”Sebenarnya ada tandas awam sebelum nie, tapi awat (pasal apa) drebar tu tarak henti kat sana.” Jawab suami:”Pasal konsortium dapat korang sangat komplain dari pelanggan.” wahahhaha… si suami tarak mau komplain sama dia~oarnglah.. buang masa je~ baik dia teruih (terus) lena dan mimpi macam-mana mau lawan balik pontianak dalam cie~ta (cerita) “Am I legent??!!” (I am legend). Ada loop hole sebenarnya dalam cie~ta nie, itu nanti baru share sama hangpa (you all). ciao~

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.